Overgang til skolen

I løbet af foråret inden skolestart besøger børnene skolen, og 0. klasse besøger børnehaven på forskellig vis.

Vi besøger SFO`en, typisk om formiddagen hvor den er ledig. Derudover besøger vi SFO`en hvor den er åben, så børnene møder det pædagogiske personale og de andre børn som har deres daglige gang i SFO`en, således de får en fornemmelse af rutiner og regler for børnenes færden i SFO`en.

Vi besøger skolens bibliotek, laver højtlæsning og låner bøger.

0. klasse leger på børnehavens legeplads sammen med de kommende skolebørn fra børnehaven.

Vi har besøgsdage i 0. klasse, hvor børnene dels får et indtryk af hvordan der undervises og de leger, inde og ude, og spiser deres medbragte madpakker sammen med 0.klasse børnene.

Børnehaveklassens leder besøger Børnehuset Nobi en formiddag hvor hun hilser på forældre om morgenen, mærker gruppedynamikken og ser hvordan børnene agerer i de læringsmiljøer og rutiner som er en del af børnenes hverdag. Her har børnene også mulighed for at spørge børnehaveklassens leder om hvordan det er at gå i skole.

Besøg Gram skoles hjemmeside: